Informasjon om nytt porttelefonsystem fra Defigo

Postet av 0450 Magnus Bergsgate 3/5 Sameie den 29. Jan 2023

Porttelefonanlegget vil torsdag 2. februar byttes ut til et digitalt porttelefonsystem fra Defigo. Svarapparatet i leiligheten som man tidligere har benyttet vil nå gå over til en løsning som benytter app på din mobiltelefon/nettbrett eller et egnet svarapparat fra Defigo (opsjon). Alle beboere vil få sin egen bruker til å logge seg inn på app og/eller svarapparat fra Defigo.

 

Husk at du fremdeles alltid kan åpne dørene med vanlig nøkkel!

 

Ved installasjon er det ikke behov for at beboere er hjemme i hver enkelt leilighet, da installering av skjermpanel kun foregår ved hoveddørene ihhv Magnus Bergs gate og ut mot Gimleveien. 

Det blir ingen felles fjerning av eksisterende svarapparat i hver enkelt leilighet, dette må seksjonseier selv sørge for hvis man ønsker dette.

 

Oppstart: 

I forkant av installasjonen vil alle få en e-post med brukernavn og passord til systemet. I denne e-posten finner man også lenke til Defigo appen for App store og Google play.

Hvis du leier ut er du som utleier selv ansvarlig for å informere din(e) leietakere om installasjon. 

Hvis du ikke allerede har gjort det så skal du som seksjonseier informere styret om utleie, slik at vi kan legge til leietaker(e) som bruker.

Bruk av app:

Når dere har logget inn i appen vil vil hjemskjermen bestå av dørene du har tilgang til. Appen vil også fungere som en digital nøkkel ved å trykke på dør-ikonet til den enkelte døren for å låse den opp.
 
Med appen blir det også mulig å skjule ringeknappen sin fra skjermpanelet som blir montert utenfor. Hvordan man går frem for å skjule ringeknappen sin vil være beskrevet i brukermanualen til Defigo appen. Ved førstegangsregistrering vil ringeknappen din være ditt fulle navn. Visningsnavnet på ringeknappen din vil du kunne endre til det du måtte ønske i appen.

 

Slik vil du nå ta imot besøk:

På skjermpanelet utenfor vil som nevnt navnet ditt være synlig som ringeknapp. Når besøket trykker på navnet ditt kan de ringe på til deg. 

Dersom du er pålogget app/svarapparat vil du få en videosamtale på din mobiltelefon. Er mobiltelefonen din låst vil du måtte låse opp telefonen når du blir varslet om besøk før videosamtalen starter. Da vil det dukke opp video og en grønn knapp man trykker på for å åpne døren for besøket.
 

Om du ikke har lastet ned eller ikke ønsker å benytte appen vil samtalen komme som en vanlig telefonsamtale til din telefon fra nummer: 21 56 69 50, da kan man åpne døren ved å trykke på 5 på telefontastaturet.

En alternativ løsning er som tidligere nevnt svarapparatet til Defigo. Denne kan kjøpes i Defigo sin nettbutikk:

https://www.getdefigo.com/no/shop 

 

Mulighet for adgangsbrikke: 

Appen kan brukes som en digital nøkkel men vil også kunne benyttes til å registrere egne adgangsbrikker. Dette er forklart i brukermanualen som dere finner under brukerstøtte i appen.

Ved å følge linken under finner du veiledning for hvordan man registrerer adgangsbrikke:

Registrere adgangsbrikke
 
Hver enhet får utdelt 2 adgangsbrikker i sin egen postkasse et par dager før installasjon. Er det behov for ytterligere brikker kan dette bestilles for egen regning i Defigo sin nettbutikk: 

https://www.getdefigo.com/shop/adgangsbrikke

Adgangsbrikker må beboer selv registrere i appen. Dersom du ikke benytter app kan du kontakte styret for bistand, send en e-post til Gina

Hvis du leier ut er du som utleier selv ansvarlig for å informere styret om endring i leietakere slik at styret kan legge til leietaker(e) som bruker. Eier av seksjon er også ansvarlig for adgangsbrikkene, tilsvarende ordinære nøkler.


Support:

Dersom dere oppdager feil eller har noen spørsmål om systemet kommuniseres dette direkte med Defigo. Defigo kan nåes innenfor vanlig arbeidstid (09:00-17:00) ved å sende en mail til support@getdefigo.com eller per telefon til 22 21 00 20.

Dersom du ikke har mottatt brukerdetaljer til Defigo eller ønsker å legge til øvrige familiemedlemmer skal Styret v/Gina (ginamhh@gmail.com) kontaktes for brukerregistrering. Det samme vil gjelde ved eventuelt salg av leilighet eller utleie.

Styret har laget en side på Naborom der vi har samlet all informasjon om Defigo. Fremtidige oppdateringer vil du også finne her:

https://magnusbergsgate3.naborom.no/p/69494/porttelefoni

Hvis det er andre spørsmål eller henvendelser så ta gjerne kontakt med Gina,  eller skriv en melding til Styret via Naborom så skal vi svare etter beste evne😊


5 Kommentarer

Kommentarer

  • 0450 Magnus Bergsgate 3/5 Sameie

    Defigo er nå installert for Magnus Bergs gate B-D, for A inngangen monteres systemet på mandag 6 feb. Enn så lenge ser det ikke ut til at tidsstyring for B og C fungerer når man åpner inn til portrommet. Styret har informert installatør om dette og vi beklager evt ulemper det medfører. Mvh Styret

    02 februar 2023
  • Gina Hauge

    Brikkene som deles ut må også aktiveres av brukerne selv slik at det blir riktig nummer til riktig bruker. Dette kan dere lese mer om i manualen, evt ta kontakt med meg for bistand.

    31 januar 2023
  • Henning Gustav Haga

    Brikker! Ser at disse, ved bestilling av flere, må aktiveres av husstanden selv (200kr per brikke) Kjell & Company (Skovveien 6b, Solliesplass) har da brikker til 25kr stk i 4 pack RFID 13,56 MHz

    31 januar 2023

Logg inn for å skrive en kommentar.